Slaap

Een goede nachtrust is essentieel voor onze gezondheid.

Heeft u moeite met inslapen, doorslapen, wordt u te vroeg wakker of combinaties hiervan?

Heeft u last van vermoeidheidsklachten, overmatige slaperigheid, concentratieproblemen, vergeetachtigheid, een kort lontje, doemdenken, moedeloos gevoel, piekeren, dan kunt u baat hebben bij behandeling door een slaapoefentherapeut.

Slaapoefentherapie is gebaseerd op de meest recente wetenschappelijke inzichten en biedt een brede kijk op uw nachtrust:   De dag beïnvloedt de nacht en een slechte nacht heeft invloed op uw dag. Een slaapprobleem is daardoor een 24-uurs probleem. Er kan een vicieuze cirkel ontstaan die de slaapproblemen in stand houdt. De slaapoefentherapie biedt een 24 uurs aanpak waarbij we zowel uw dag als uw nacht onder de loep nemen om deze negatieve spiraal te doorbreken.

Slaapproblemen kunnen meerdere oorzaken hebben en daarom zoekt de oefentherapeut met u naar oorzaken op biologisch, psychologisch en sociaal vlak. Daarnaast kan sprake zijn van kwetsbaarheidsfactoren en/of instandhoudende factoren. Ook biedt de oefentherapeut nazorg (na behandeling in het slaapcentrum) voor bijvoorbeeld apneu en restless legs.

 

De aanpak van de slaapoefentherapeut:

  • U krijgt waardevolle ademhalings- en ontspanningsoefeningen die op maat worden gemaakt voor uw persoonlijke slaapprobleem
  • Theoretisch door gesprekken die inzicht geven in slaapgedrag, voeding en lichaamsbeweging (psycho-educatie en slaaphygiëne adviezen)
  • Praktisch door uw zelfbewustzijn te verbeteren, leren voelen, grenzen te erkennen, timemanagement, ontspannen en focussen en het hoofd uit te leren zetten
  • Cognitieve gedragstherapie,  weer positief of neutraal te leren denken en handelen en een gezonde manier vinden om met de slaapproblemen om te gaan
  • Een oplossings- en doelgerichte aanpak in plaats van een probleemgerichte aanpak

 

Meer informatie? Kijk op www.slaapoefentherapie.nl of www.slaapslim.nu

Of neem contact op via 06-52377089  of  oefentherapieijlst@kpnmail.nl